יום שלישי, 26 באוגוסט 2008

המשך דיווח קורס קיץ אנגליה ועוד עדכונים - יהודה בר שלום






המשך סיפור קורס קיץ קנטרברי (מי שלא קרא את החלק הראשון, כדאי לקרוא את הרשומה הראשונה על קורס הקיץ) התמונה הראשונה - ג'ונתן דה קלייר מסביר זנקוצו בקבוצה המעורבת
(הייתה טעות בלינק של סנסיי, תוקן)


כאמור, אימוני הבוקר חולקו לארבע קבוצות הטרוגניות, כאשר הם הובלו (כך התברר בסוף) על ידי צוותים של שלשה מאמנים בדרגות סנדאן-יודאן, כאשר הועדה טכנית מעת לעת מייעצת ומתקנת. זה עבד יפה וקולגיאלי. מצ"ב למטה דוגמה מצוינת בה ג'ונתן משמאל ואנדי מימין מסבירים הן על חיבור הגוף בחסימה והן על טיימינג, וטוני לימה בא לרגע לתקן ונעלם ברגע שזה לשביעות רצונו. ראה את ההדגמה כאן הדגמה מצוינת , כדאי לראות על הסוף. אנו הישראלים הרווחנו, שכן כל אחד מאתנו היה בקבוצה אחרת, ובכל קבוצה המאמנים פעלו על פי אופיים ונטייתם (אם כי התכנית הייתה זהה) וכך זכינו לחשיפה לרעיונות מגוונים.

אל תחשוב שהקרטה שלך חזק, תחשוב תמיד שאתה חלש ( בתמונה השנייה, ג'ונתן בחימום בקבוצה המעורבת)

זאת מנטרה שסנסיי אומר שוב ושוב במהלך האימון. הוא זכה להכיר במהלך חייו אנשים מאוד מאוד מוכשרים, אבל אלה, מתוך תחושה גדולה של בטחון עצמי, הפסיקו להתפתח כי הם כבר בטוחים שהם בפסגה. הוא לעומת זאת, קם כל בוקר בתודעה שהקראטה שלו חלש ולכן הוא מתפתח. וזאת הגישה שהוא מנסה לטפח אצל תלמידיו. באופן פרדקוסאלי (הכוס הריקה) זאת בעצם הדרך היחידה שבה ניתן ללמוד משהו בחיים האלה. זה הזכיר לי דוגמה שהובאה בספר של דניאל גולמן "אינליגנציה רגשית" בה מסופר על קפטיין של מטוס, שהצוות כל כך פחד ממנו בשל אופיו העריץ , עד כי הם לא העזו לקום נגד ההחלטה שלו לא לנחות נחיתת חרום כאשר נראה שאוזל הדלק, ובסופו של דבר המטוס התרסק על כל נוסעיו. בטחון עצמי מופרז, הערצה והאללה עצמית הן סכנות חברתיות חמורות בכלל, ובאמנויות הלחימה בפרט
קטע קצר של סנסיי
לאחר עשר פעמים שסנסיי זורק את מרק כאשר זה אוחז חזק בידו, סנסיי עושה משהו קצת שונה
הראדה סנסיי - אביר הממלכה הבריטית Harada Sensei, MBE
איך שכחנו? הייתה התרגשות רבה סביב הענקת תואר האבירות לסנסיי על ידי מלכת אנגליה בעקבות פועלו למען אמנויות הלחימה. (כן, תואר אבירות כמו שקיבלו הביטלס) . אם הבנתי נכון, הוא היפאני הראשון שזוכה בתואר מדהים זה, וגם אמן הלחימה הראשון. מי שמנוי על Shotokan Karate Magazine , ראו כתבה גדולה סביב נושא זה שיצאה בחודש יולי. ניתן להזמין עותק של הכתבה אצלנו. זהו כתב עת מצוין אגב, שיש בו הרבה דיון ער על שיטות שוטוקאן ושוטוקאי. הענקת התואר מביאה כבוד לKDS ולארגונים אחרים שסנסיי קשור אליהם, כמו אוניברסיטת ווסדה. ואם נחזור לענייני הביטלס, הרי שפול מקרטני בא לבקר בקרוב, אנו מקווים שכך גם סנסיי.
עדכון אחרון מהנעשה בארץ
בעקבות הקורס ביוני עם ברנארד וגלאדיס, נשים רבות משיטות אחרות בקשו להצטרף. התארגנו בהתנדבות להתאמן עם נשים אלה, וכעת אנחנו שמחים לבשר שהקבוצה המעורבת תתחיל לפעול בדוד ילין בימי חמישי בין השעות 6:30 ועד 8 בערב. בהמשך נוסיף עוד יום. פתיחה ביום חמישי הקרוב!!

אין תגובות: